Οι στόχοι που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, το ένα στα τρία αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά το 2030, δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητοι!
Λίγο πολύ, πλησιάζουν τους δικούς μας στόχους και εκτιμήσεις. ότι το 95% των χιλιομέτρων το 2030 θα είναι ηλεκτρικά. Να δούμε βέβαια πόσο γεναιόδοροι θα έιναι και στην πράξη με τις σχετικές επιδοτήσεις. Δεν αρκούν μόνο οι ρεαλιστικοί στόχοι.
Τα συμβατικά αυτοκίνητα κάθονται το 93% με 95% του χρόνου της ημέρας. Δηλαδή κινούνται μόνο το 5 με 7% του χρόνου. Τα ηλεκτρικά αυτόνομα θα μπορούν να κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Να λειτουργούν πάνω από 90% έως και 95% του χρόνου 24/7/12.
Γι αυτό και προκύπτει ότι με 1 στα 3 η/ο, ο μέσος όρος από τα χιλιόμετρα που θα γίνονται θα είναι πάνω από 90% ηλεκτρικά.
Και όταν έρθουν και τα μίλιον μάιλ μπάτερι αυτοκίνητα που θα πηγαίνουν και 1000 μίλια με μια φόρτιση και που θα χρειάζεται κανείς να τα οδηγήσει όλη του τη ζωή μέχρι να αρχίσει η μπαταρία να φθίνει, τότε καταλαβαίνουμε ότι οι στόχοι θα ξεπεραστούν γρηγορότερα και ευκολότερα και από μόνοι τους…
Ειδικά προς τα μέσα της δεκαετίας που η ενέργεια θα έχει γίνει φθηνότατη, είτε παράγεται από ΑΠΕ, είτε από ορυκτά που θα βρίσκονται σε equilibrium price, η κατοχή (μεγάλη φορολογία) και η χρήση του συμβατικού αυτοκινήτου θα κοστίζει συγκριτικά, πάρα πολύ.
Τουλάχιστον 11 (έως και 13) άτομα θα μπορούν να μοιράζονται ως συνιδιοκτήτες ένα αυτόνομο η/ο.
Έτσι, πολύ σύντομα, οι μόνοι που θα κρατούν συμβατικά οχήματα καύσης θα είναι για παραδοσιακούς λόγους ανάδειξης, σαν αντίκες, όπως οι άμαξες με τα άλογα που κρατούν ακόμα κάποιοι σήμερα. Οι στόχοι των κυβερνήσεων θα ξεπεραστούν από μόνοι τους, όπως έχει γίνει ως σήμερα με κάθε προγραμμα σχετικό με ΑΠΕ, η/ο και γενικά με τις νέες τεχνολογίες.
Επίσης οι λόγοι ασφάλειας στην κυκλοφορία θα επιβάλλουν γρηγορότερη μετάβαση στα ηλεκτρικά μια και είναι ήδη δεκάδες φορές ασφαλέστερα από τα συβατικά.
Για την ακρίβεια, η μέρα που η κοινή γνώμη θα ζητήσει να απαγορευθεί η οδήγηση από άθρωπο και να επιβληθεί αποκλειστκά η αυτόνομη οδήγηση διότι θα είναι έως εκατοντάδες φορές ασφαλέστερη, δεν μπορεί να είναι επίσης μακριά. Ήδη, για συγκεκριμένους δρόμους που θα μετατραπούν σε ειδικά για αυτόνομα η/ο, αυτό θα αρχίσει συντομότατα.
Η τεχνητή νουμοσύνη για κάτι τέτοιο είναι ήδη έτοιμη σε πιλοτικό στάδιο. Από την νέα χρονιά αναμένεται η έγκριση για 100% αυτόνομη οδήγηση, 5ου επιπέδου.
Θετική λοιπόν η απόφαση για 1 στα 3 η/α το 2030.
Οι στόχοι αυτοί πάντως θα ξεπεραστούν από μόνοι τους, αλλά ας μην μείνει πίσω και σε αυτό ο Έλληνας. Ας βοηθήσει η κυβέρνηση να τα αγοράζουμε καινούργια και όχι όλο μεταχειρισμένα για τον Έλληνα…
Στο ζήτημα των ΑΠΕ βέβαια, μας τα χάλασε! Μας έκανε να στρεφόμαστε εναντίον στον εαυτό μας. Με την στάση τους αυτή, συμβάλλουν σε δυσφήμιση των ΑΠΕ, εξευτελίζοντας εμάς και τις αγνές μας προθέσεις και προσπάθειες.
Είναι απόλυτη ανάγκη, να διορθωθεί το νομοσχέδιο και να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές χωροθέτησης & αδειοδότησης σύμφωνα με τα ψηφίσματα της κοινωνίας των πολιτών και της Τ. Α.
Που δεν ζητούν άλλο, από το αυτονόητο…
Δημήτρης Φαναριώτης
7βιο
ΒιοΕπτάνησα ΒιοΙόνιο ερευνητικός Οργανισμός
με στόχο: 100% Βιολογικά μέχρι το 2030.