Κυριολεκτικά ΔΕΝ ξανάγινε!
Σηματοδοτεί Αλλαγή Εποχής!
54% αύξηση στο range (εύρος)
56% μείωση στο κόστος ανά κιλοβατώρα και
69% μείωση στο επενδυτικό κόστος γιγαβατώρας
και σημαντικές βελτιώσεις επιδόσεων….
Στο μεταξύ….
Ακόμα ένα παραπλανητικό δημοσίευμα του σκάι, που απεικονίζει την παραποίηση των πληροφοριών, τον πόλεμο και την προπαγάνδα που κάνουν¨ΟΛΕΣ οι μεγάλες εταιρίες αυτοκινήτων του κόσμου μαζί, εναντίον της Τέσλα που βρίσκεται 5 χρόνια μπροστά στην τεχνολογία από όλες τους :
—Η αλήθεια είναι ότι η μετοχη τους επεσε 10% με τη μία, μετά το “Battery day“, που όμως δεν είναι τίποτα μπροστά στο 360% που ανέβηκε συνολικά τους τελευταίους μήνες. Η “επενδυτική τρέλα” που είχε πιάσει τον κόσμο και εκτίναξε την αξία της μετοχής στα ύψη, ήταν εν αναμονή της “Battery day” όπως είχαμε ξαναπεί και που τελικά έγινε πριν 4 μέρες.
—Τι “ΔΕΝ είπε”: Περίμεναν να ανακοινωθεί “το milion miles battery” όχημα. (Αλλά δεν ανακοινώθηκε από τώρα, παρόλο που θα κυκλοφορήσει σίγουρα σε 3 με 5 χρόνια) Ένα αυτοκίνητο που θα κάνει 1000 μίλια με μια φόρτιση και που θα κρατάει την μπαταρία αμείωτη, έως 1 εκατομμύριο μίλια, δηλαδή για πάνω από 25 χρόνια λειτουργείας 24/7/360, με αυτόνομη οδήγηση. Ακόμα και θα πηγαίνει να πουλάει ρεύμα εκεί που χρειάζεται το δίκτυο. Θα μπορεί να τροφοδοτεί ένα Ελληνικό σπίτι για τουλάχιστον 10 με 15 μέρες με μια φόρτιση.
Αμ, δεν τους την έκανε την χάρη η Τέσλα να το ανακοινώσει προχθές …
-Γιατί;
-Διότι αν η Τέσλα ανακοίνωνε το milion miles battery τωρα, κανείς δεν θα έπαιρνε τα καινούργια μοντέλα που είναι έτοιμα και θα περίμεναν όλοι αυτό… Επίσης, η μεγιστοποίηση της παραγωγής των μπαταριών σε υπερμεγάλες ποσότητες που χρειάζεται για να παραχθούν όλα τα αυτοκίνητα του κόσμου σε ηλεκτρική μορφή θα χρειαζόταν δεκαετίες. Έτσι η παραγωγή του milion miles battery car δεν έχει νόημα να ξεκινήσει από σήμερα, για την λόγους επιτυχίας της “ηλεκτρικής επανάστασης” στο σύνολό της.
Προσωπικά συμφωνώ με την τακτική της Τέσλα και τους συγχαίρω για τον χειρισμό. Είναι ήδη 5 χρόνια μπροστά από όλους και δεν υπάρχει λόγος να τρέξουν περισσότερο τώρα, παρόλο που το μπορούν. Και να το γιατί:
—Αντί αυτού: Ανακοινώνουν πολύ μεγάλη μεγάλη καλυτέρευση των επιδόσεων των μπαταριών καθώς και της ταχύτητας κατασκευής τους και του κόστους κατασκευής τους και γενικά σε όλα τα επίπεδα. Για να καταλάβετε, αντί για “Giga Factory”, τώρα θα τις κατασκευάζει “Terra factory”. Δηλαδή χ1000 γρηγορότερα.
Αντί για πολλά ρομπότ που έχει το Giga θα κατασκευάσουν ένα μηχάνημα (Giga Casting Mashine) που θα τα κάνει όλα στο Τέρρα. Διότι σε πολύ μεγάλη κλίμακα, ο συντονισμος πολλών ρομπότ είναι δύσκολος και έχει απώλειες χρόνου και ενέργειας.
—Με λίγα λόγια, οι αναβαθμίσεις στην βιομηχανία μπαταριών που ανακοινώθηκαν, που είναι και “ξηρές”, χωρίς κοβάλτιο και με ακίνδυνα εξορυχθέν λίθιο από την λίμνη της Νεβάδας θα φέρουν το τέλος των ορυκτών καυσίμων έως και 50% γρηγορότερα από ότι υπολογίζαμε ..
Δηλαδή: Γνωρίζαμε ότι σύμφωνα με τον κ Τονυ Σέμπα, θα σταματήσουν τελείως να κατασκευάζονται καινούργια αυτοκίνητα καύσης από το 2025.
Η αναβάθμιση, λοιπόν, των επιδόσεων των μπαταριών και τα εμπορικά σχέδια της Τέσλα μπορούν να το επισπεύσουν για το 2023. Ένας λόγος παραπάνω που μπορεί να γίνει αυτό:
—Η Τέσλα αναακοίνωσε ότι με βάση όλα αυτά θα κυκλοφορήσει το 2023 ένα μοντέλο 520 μιλίων range με μόλις 25.000 Ευρώ. Δηλαδή θα είναι σε όλα πολύ καλύτερο από τα αντίστοιχα συμβατικά, στην δια τιμή, (Τιμές ΗΠΑ) αλλά και με πάρα πολύ λιγότερα κόστη κίνησης και συντήρησης.
Έτσι λοιπόν, μετά τα νέα δεδομένα στις μπαταρίες:
54% αύξηση στο range (εύρος)
56% μείωση στο κόστος ανά κιλοβατώρα και
69% μείωση στο επενδυτικό κόστος γιγαβατώρας,
το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο καθίστανται παρωχημένες τεχνολιγίες ΑΠΟ ΤΩΡΑ!
Μετά το battery day, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φθάνει στο λεγόμενο “tipping point”. Το σημείο που το κόστος παραγωγής γίνεται προσιτό στον μέσο καταναλωτή. Και να που το φθάνουμε φίλες και φίλοι!
Συμπέρασμα 1:
Σε κανέναν δεν θα συμφέρει να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο καύσης από το 2023 και μετά!
Θα σταματήσει η παραγωγή τους και θα κυκλοφορούν, για ένα διάστημα μόνο μεταχειρισμένα. Ποιός όμως θα τα θέλει, με μεγάλη φορολογία, ακριβά σέρβις και υψηλό κόστος μετακίνησης ανά χιλιόμετρο; Θα γίνουν κάτι σαν τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού του σήμερα που καίνε πολύ, έχουν υψηλά τέλη, είναι ασύμφορα και τα παίρνεις “τζάμπα”.
Για την ακρίβεια, οι ειδικοί λένε, ότι από ένα σημείο και μετά θα πληρώνεις κάποιον για να του μεταβιοβάσεις το αυτοκίνητο καύσης στο όνομά του.
Συμπέρασμα 2:
Το μέλλον της αποθήκευσης ενέργειας, γενικότερα, είναι μια μόνο λέξη: Μπαταρία
Οποιαδηποτε αλλη μορφή αποθήκευσης ενέργειας και αυτοκίνησης υπάρχει θα καταστεί αναπόφευκτα οικονομικά ασύμφορη.
Και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι μπαταρίες είναι πολύ πιο απλές στην χρήση καθώς και πιο ασφαλείς από το υδρογόνο, το φ/α, τον υγροποιημένο αέρα και όλες της άλλες τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας, είναι πέρα για πέρα βέβαιο ότι:
Συμπέρασμα 3
Δεν συμφέρει πια, να αγοράσει κανείς ούτε υβριδικά, ούτε fuel cells και όποιες άλλες τεχνολογίες προσπαθούν να περάσουν οι εταιρίες ορυκτών καυσίμων. Όποιοι το κάνουν θα το μετανοιώσουν.
Για την Ελλάδα, συμφέρει (η άποψή μου) να περιμένουμε λίγο ακόμα με το όχημα που ήδη έχουμε και να αγοράσουμε κατευθείαν 100% ηλεκτρικό. Για τις δικές μας ανάγκες, τα πρώτης γενιάς που θα έρθουν τα επόμενα 2 με 3 χρόνια ως μεταχειρισμένα θα είναι οκ.
Επίσης μην ξεχνάμε ότι η Τογιότα αναμένεται το 2022 να κάνει ότι περίπου έκανε με τα συμβατικά που στην αρχή ηταν είδος πολυτελείας και μετά έγιναν καθημερινο εργαλείο όλων μας: Να βγάλει ένα καλό και φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για όλες τις τσέπες.
Υπομονή, αισιοδοξία και θετική σκέψη και όλα θα πάνε καλά…
2) ΑΓΡΟΒΟΛΤΑΪΚΑ:
Θα θυμάστε που ξαναείπαμε ότι στην Καλιφόρνια από πέρσι μελετούν με επιτυχία το νέο πρόγραμμα “Αγροβοαλτϊκών”.
Δείτε την πρόοδο που έχουν κάνει ως σήμερα στο Κολοράντο.
Και το πως, τοποθετώντας τα φ/β σε συγκεκριμένο ύψος έχει σαν αποτέλεσμα:
-Την αύξηση της αγροτικής παραγωγής τατόχρονα με
-Σημαντική Οικονομία Νερού.
-Συμπληρώνει το εισόδημα και επανα-καθιστά κερδοφόρες αγροτικές παραγωγές που επλήγησαν λόγω των διαφόρων διεθνών εμπορικών συμφωνιών…
Ο αγώνας για να παραδώσουμε έναν κοσμο καλύτερο από αυτόν που παραλάβαμε συνεχίζεται…
Δ. Φαναριώτης
7βιο
Υ.Γ. Με βάση και τα νέα στοιχεία, η Ελλάδα και η Τουρκία οφείλουν απο τώρα να σταματήσουν τις προσπάθειές τους για εξορύξεις βαθειάς θάλασσας. Όπως είχαμε εξηγήσει και στο παρελθόν, τα πετρέλαια βαθειάς θάλασσας είναι τα πρώτα μαζί με το φράκιγκ που θα καταργηθούν λόγω υψηλού κόστους.
Βιάζονται να τα πάρουν τώρα, γιατί το ξέρουν. Όμως είναι πολύ αργά…
Θαλάσσιες εξορύξεις πετρελαίου και φυσικού αερίου δεν θα πραγματοποιηθούν ποτέ στην χώρα μας.
Bye bye πετρέλαια. Χαιρετισμούς στα πρώην “μεγάλα αφεντικά των κυβερνήσεων”…
ΒιοΕπτάνησα ΒιοΙόνιο ερευνητικός Οργανισμός
με στόχο: 100% Βιολογικά μέχρι το 2030.