Στην χθεσινή του αυτή τοποθέτηση ο πρόεδρος της ΕΔΕΥ κ Μπασιάς αναφέρει μεταξύ άλλων:
«…Ειδικότερα, εκεί που συγκεντρώνεται το ενδιαφέρον και η προσοχή της διεθνούς βιομηχανίας είναι στην περιοχή δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, όπως και πιο πάνω, ανεβαίνοντας στο Ιόνιο μέχρι τη λεγόμενη «ανθρακική πλατφόρμα», που εκτείνεται σε μήκος περίπου 50 χλμ. από την Κέρκυρα και πιο κάτω προς τα νότια».
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΔΕΥ κ Μπασιάς, «αυτό συμβαίνει, επειδή αυτές οι περιοχές ομοιάζουν με τα μοντέλα που χρησιμοποιεί η διεθνής βιομηχανία για την έρευνα όχι μόνο σε επίπεδο Κύπρου, Ισραήλ και Αιγύπτου αλλά και με γνώμονα άλλες περιοχές όπως στην θαλάσσια περιοχή του Ηνωμένου Βασιλείου ανάμεσα στην Αγγλία και την Ιρλανδία. Η πετρελαϊκή βιομηχανία επιλέγει κάθε χρόνο 10 – 20 περιοχές, στις οποίες επενδύει, ώστε να συνεχίσει να μπορεί να παράγει, γιατί η ανάγκη για φυσικό αέριο αλλά και για πετρέλαιο αυξάνεται σε παγκόσμια κλίμακα και δεν μειώνεται…»
Παρακάτω λέει:
«…Σημειώνεται ότι οι μεγάλοι επενδυτές, οι πετρελαϊκές εταιρείες δεν έχουν προγράμματα επενδύσεων με ορίζοντα τριετίας ή τετραετίας, αλλά προχωρούν με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον τα 7 – 15 χρόνια. Από τη στιγμή που αρχίζεις να ερευνάς για πετρέλαιο και να ξοδεύεις χρήμα, μέχρι να φτάσεις στο σημείο να ξεκινήσεις τις γεωτρήσεις μπορούν να περάσουν 5 – 7 χρόνια. Τα επενδυτικά προγράμματα αυτά προσβλέπουν σε αληθινό κέρδος, το οποίο θα αρχίσει να φαίνεται από τη 12ετία ή την 15ετία, όχι πιο πριν…»
Πρόβλεψή μου: Δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσουν να αντλήσουν και να εκμεταλλευτούν ούτε ουγκιά των πετρελαίων αυτών. Η Ευρώπη θα προτιμήσει τελικά να προμηθεύεται το πετρέλαιο όπως τώρα, αλλά δεν θα την νοιάζει για 2 λόγους:
1) Θα το παίρνει πιο πολύ φθηνά από ότι το παίρνει σήμερα από τις ίδιες πηγές και δεν θα συμφέρει η επένδυση ούτε των νέων πετρελαίων ούτε νέου αγωγού Μέση Ανατολή Ευρώπη..
2) Οι ΑΠΕ που η ΕΕ αναπτύσσει θα δώσουν μια νέα σταθερότητα στην οικονομία που δεν θα φοβάται πια τις αυξομειώσεις της παραγωγής πετρελαίου με τις γνωστές συνέπειες.
Πολύ απλά διότι:
Οι πιο αισιόδοξες προβλέψεις με βάση τις εγκυρότερες μελέτες των ίδιων των εταιριών πετρελαίου με την πιο σημαντική αυτή της BP είναι ότι το Peak Oil Demand (πλήρης η μελέτη σε pdf) θα συμβεί κάπου μετά το 2020, έως και γύρω στο 2031.
Σύμφωνα, δηλαδή, με την ίδια την BP, το 2031 (και λίγα χρόνια πριν) λοιπόν, είναι και το ανώτατο χρονικό όριο που οι ίδιες οι εταιρίες ξέρουν ότι πρέπει να αρχίσουν να απο-επενδύουν.
Ως εκ τούτου, ούτε αυτές οι 10 – 20 νέες περιοχές που αναφέρει ο κ Μπασιάς θα χρειαστεί πια να “επιλέγονται”, ούτε πετρέλαια που χρειάζονται 15 χρόνια να αποσβέσουν θα βρουν επενδυτή.
Αυτά, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο των ίδιων των εταιρών.
Σύμφωνα με την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τις προβλέψεις των πλέον ειδικών επιστημόνων η αρχή του τέλους για τα πετρέλαια θα ξεκινήσει μια δεκαετία πριν την πρόβλεψη της μελέτης της ΒΡ, λόγω της ραγδαίας εξέλιξης των τεχνολογιών των φ/β (φωτοβολταϊκών) και των η/ο, (ηλεκτρικών) αλλά κυρίως λόγω των α/ο (αυτόνομων οχημάτων)
Δηλαδή, αν το τέλος 2020 με αρχές 2021 δοθεί η πρώτη άδεια λειτουργίας του πρώτου 100% αυτόνομου αυτοκίνητου (όπως αναμένεται) την ίδια ακριβώς στιγμή θα αρχίζει ραγδαία μείωση της ζήτησης πετρελαίου. Και η πτώση της τιμής του θα είναι απότομη.
Αν ΔΕΝ δοθεί άμεσα η άδεια αυτή στα α/ο, τότε η αρχή της μείωσης της κατανάλωσης πετρελαίου, απλώς θα καθυστερήσει λίγο.
Το 2030 συν πλην 2 χρόνια είχε θα επιβληθεί equilibrium price κάτω από τα €20.65. Και για πάντα στο εξής, μόνο θα μειώνεται.
Ας μου απαντήσει κανείς τώρα, αν έχω άδικο:
1) Πως θα επενδύσουν σε μια τόσο ακριβή επένδυση που ΔΕΝ θα μπορέσει να αποσβέσει και να έχει κέρδη σε λιγότερο από 15 χρόνια και χωρίς να έχει υπολογιστεί στα παραπάνω η αναγκαστική πτώση στην τιμή σε τιμή ισορροπίας, που όπως είπαμε θα έρθει το αργότερο σε 10 χρόνια, (συν πλην κάτι);
Μόνον μια εταιρεία που θα κυβερνάται από τρελούς θα προχωρούσε τελικά σε τέτοια επένδυση.
2) Θα χρειαστεί κοινοπραξία μεγάλων εταιριών, όπως σε όλα τα μεγάλα πετρελαϊκά έργα. Η ερώτησή μου είναι: ποιες από τις (μεγάλες) εταιρίες που θα (αν) ενδιαφερθούν να επενδύσουν θα συνεχίσουν να υπάρχουν σε 15 χρόνια από τώρα, ώστε να αρχίσουν να βγάζουν τότε κέρδη, μετά την απόσβεση;
Οι “Κολοσσοί” θα καταρρεύσουν πρώτοι!
Όπως έγινε με αρχή του τέλους του γαιάνθρακα, πριν 8 – 10 χρόνια, οι δέκα μεγαλύτερες εταιρίες γαιάνθρακα στις ΗΠΑ, ήταν αυτές που πτώχευσαν πρώτες, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν τον ανταγωνισμό της τιμής του φυσικού αερίου την τελευταία δεκαετία που συνεχίζουν τώρα τα φ/β.
Μεταξύ τους η μεγαλύτερη στον κόσμο Peabody Coal που μόλις είχε επενδύσει στο να ανοίξει τα μεγαλύτερα, νέα μεταλλεία Γαιάνθρακα του κόσμου, αντί να από-επενδύσει και να στραφεί αλλού επενδυτικά, έγκαιρα.
Πχ σε φ/β.
Αυτόνομα Αυτοκίνητα
Υπολογίζεται (Τόνυ Σέμπα, Στανφορντ) ότι το 95% των χιλιομέτρων που θα γίνονται το 2030 θα είναι ελεύθερα εκπομπών άνθρακα. Και αυτό χάρη στα ηλ. αυτόνομα τα μη ιδιόκτητα, ή συν-ιδιόκτητα, που θα εργάζονται έως και το 85% του χρόνου της ημέρας, σε αντίθεση με τα ιδιόκτητά μας που ο μέσος όρος εργασίας τους δεν ξεπερνάει το 5 με 6 % και το υπόλοιπο 95% της ημέρας καταλαμβάνουν μόνο πολύτιμο χώρο για θέσεις πάρκινγ.
Ο χώρος που θα ελευθερωθεί από τα πάρκινγκ που θα καταργηθούν λόγω συνιδιοκτησίας αυτονόμων οχημάτων στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι θα είναι ίσος με 3 φορές την έκταση του Σαν Φραντίσκο. (Τονυ Σέμπα).
Τα α/ο χρησιμοποιούν 3 ενεργητικούς αισθητήρες: Lidar, Radar & sonar
Προσωπικά ψηφίζω αρνητικά στην χρήση των ενεργητικών αισθητήρων, αλλά 100% ναι στην χρήση οποιουδήποτε παθητικού συστήματος αυτοματισμού και ακίνδυνης τεχνολογίας.
Η χρήση κάποιων από αυτούς τους αισθητήρες μαθαίνω ήταν και παραμένει παράνομη ακόμα και σήμερα σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ, για λόγους ασφαλείας. Τα πειράματα για την εκπαίδευση των α/ο γίνονται σε πολιτείες όπου δεν απαγορεύονται.
Η τεχνητή νοημοσύνη τους βρίσκεται στο επίπεδο 4 και σύντομα θα γίνει 5 που είναι το ζητούμενο για να κυκλοφορήσει τελείως μόνο του το αυτοκίνητο.
Για την τελική αδειοδοτηση των α/ο πρέπει όμως να ξεπεραστούν όλα αυτά τα εμπόδια.
Καθώς και κάποια διλήμματα όπως το:
Να πατήσω φρένο και να πέσω πάνω σε 5 άτομα που βρέθηκαν απότομα μπροστά μου, ή να στρίψω το τιμόνι να γλιτώσουν αυτά, αλλά να πέσω εγώ στον γκρεμό;
Ποια κατά την γνώμη σας πρέπει να είναι η επιλογή που θα πρέπει να προγραμματιστούν να πράττουν τα α/ο σε αυτό το μέχρι σήμερα άλυτο από την επιστήμη ερώτημα;
😨😱😵
Δείτε πως προσδιορίζεται η λέξη “Σοφός-ή”, στην σημερινή “Ελλάδα:
Να φέρουμε, λέει, μεγάλες εταιρίες πετρελαίου, τα συμφέροντα των οποίων να μας προστατέψουν από τους Τούρκους! Όχι απλά “έξυπνο” αλλά σοφό. Όχι ότι κι ότι…
Μα αυτό, εξ άλλου, δεν έχει καν, ουδεμία σχέση με την πραγματικότητα κύριε Μανιάτη:
Δεν μπορείτε να φέρνετε εσείς όποιαν εταιρία θέλετε. Αυτό δεν έγινε ποτέ.
Οι εταιρίες πετρελαίου ονομάζονται τα “μεγάλα αφεντικά των κυβερνήσεων”.
Δεν υπήρξε ποτέ στην ιστορία το αντίθετο. Οι κυβερνήσεις δεν επιλέγουν και δεν “καλούν” ποτέ εταιρίες.
Οι εταιρίες επιλέγουν περιοχές ανάλογα με τα οικονομικά συμφέροντα τους και γίνονται αυτές αφεντικά και εργοδότες των εκάστοτε κυβερνόντων, λόγω δικής τους ανάγκης και επιλογής …
Και οι κυβερνόντες λένε πάντα τα ίδια ψέματα, ότι δήθεν “αυτοί τις κάλεσαν, για το καλό της χώρας”.
Παράδειγμα: Ψέματα ήταν οι γνωστές “προσπάθειες” 3 νεοτέρων Ελλήνων πρωθυπουργών να κατασκευάσουν τον αγωγό Μπουργκάς Αλεξανδρούπολης. Η Ρωσικών συμφερόντων κοινοπραξία που θα τον κατασκεύαζε αποφάσισε η ίδια από μόνη της (όπως και όταν ήλθε και το διαπραγματεύτηκε από μόνη της) να δώσει τελικά την συγκεκριμένη παραγωγή πετρελαίου στην Κίνα. Για καθαρά οικονομικούς λόγους: Ο δήμος του Μπουργκάς ζήτησε υπέρογκα ποσά ως ενοίκιο για να επιτρέψει να περάσει ο αγωγός και έτσι οι Ρωσικές εταιρίες προτίμησαν την αγορά της Κίνας.
Τα υπέρογκα ποσά που ζήτησε το Μπουργκάς δεν ήτα τυχαίο. Βάλαμε πριν 10 χρόνια, το χέρι μας για να οργανωθεί και 2 οργανώσεις από Ελλάδα μαζί με άλλων 14 χωρών. Το EcoCorfu και η Οικολογική Εταιρία Έβρου.
Κακά τα μαντάτα, για τους …υπαλλήλους των μεγάλων αφεντικών:
Τέρμα! : Οι …μαύροι …καφέδες τελειώνουν!
Τα μεγάλα αφεντικά των κυβερνήσεων θα αρχίσουν να μικραίνουν, να μικραίνουν, μέχρι να εξαφανιστούν και σε πολύ πιο γρήγορο μάλιστα ρυθμό, που ούτε και οι πιο αισιόδοξοι από εμάς περιμέναμε!
ΒιοΕπτάνησα ΒιοΙόνιο ερευνητικός Οργανισμός
με στόχο: 100% Βιολογικά μέχρι το 2030.